Saverne ,morgens nog even het zonnetje en daarna veel bewolking, 19 graden en tijdens een bui gefie

25 juni 2013 - Saverne, Frankrijk

Na een warme nacht in het hotelletje ,haalt Bert bij de bakker aan de overkant een heerlijke Banette .in Obernai bezoeken we eerst de kerk en het kerkhof.

Daarna opnieuw klimmen om weer op de Benjamins route te komen, af en toe is het vooral in de dorpjes zoeken naar de pijlen of bordjes, Frankrijk heeft geen ANWB .
In Rosheim scheen de zon zo lekker dat Marja de korte broek aan deed, dit had ze niet moeten doen want vanaf toen zagen we de zon niet meer. Wel vond Marja €5 , deze gaan we gebruiken voor een kop koffie.
We zien steeds minder de druivenvelden, snif,snif.
In Molsheim ,bij de Mutzig, worden we gewenkt door een aardige man, het blijkt dat hij een tentoonstelling opstelt over 100 jaar Tour de France, wij kregen de première om het te gaan bekijken, wat ontzettend leuk.
In de Mutzig nemen we de koffie.
Vanaf nu zien we veel graan, wat maïs, bossen en een enkele koe, en natuurlijk heel veel kleine rustige dorpjes. Het klimmen gaat ons goed af, we zijn best trots op ons zelf.
Elke dag hebben we nog kersen zo van de boom gegeten, heerlijk.
In een dorpje voor Saverne zien we voor de vijfde keer een Lourdesgrot, deze wordt ook vast gelegd voor Wilma. 2 km voor Saverne krijgen we een beste regenbui en alsof Maria over ons waakt staat er zomaar een bushokje met bankje.
Even hebben we overwogen om een plekje in een jeugdherberg te zoeken, maar toen we bij de camping aankwamen was er een perfecte plek voor ons , onder een treurwilg.
Na het eten gaan we in een soort huiskamer een potje kaarten.