Tweede dag van ons weekend Sauerland

2 november 2013 - Winterberg, Duitsland

Omdat het vandaag nog wat motregent gaan we eerst de boodschappen halen bij de Lidl in Winterberg. Bert vindt daar een mooi vest, Marja neemt laarzen mee.
Hierna gaan we op de fiets ,weer of geen weer, dit is gelijk weer een mooie test voor de fietstocht naar Santiago de  Compostela. Via een oud spoortraject gaat het gelijkmatig omhoog, we klimmen 250 meter ,we genieten van deze tocht. Na 9 km komen we in Winterberg , in een parkeergarage drinken we onze koffie op, hier is het droog en we staan uit de wind.
Na de koffie nog verder klimmen richting de Kale Asten, hier fietsen we zelfs in de wolken, het uitzicht is dus niets. We zijn weer 150 meter geklommen.
Dan gaat het op hoogte naar Neuastenberg, hier maakt een man een foto van ons , dit wordt de omslagfoto van ons verslag, hierna met een vaart van 45 km naar beneden , de garmin vroeg al weer of hij moest omschakelen naar autorijden. Bij Mollseifen moesten we nog 1x flink op de pedalen, we maken een paar leuke foto,s van ons , Marja natuurlijk bij een VVV kast.
Nu nog 7 km dalen tot Zuschen, we hebben een goed gevoel van onze fietstocht overgehouden.
S'middags via een gevarieerde route naar Winterberg, hier inkopen gedaan voor de Kerst.
S'Avonds heerlijk onderuit TV gekeken.