Lauterbourg ,veel regen,koud, 10 tot 14graden,60 gefietst

27 juni 2013 - Lauterbourg, Frankrijk

Veel regen en koud maar 10 tot 14 graden.
60 km gefietst

Bij het wakker worden ziet er niet goed uit voor vandaag, het gaat regenen  ,1 bui ,alleen duurt deze bijna de hele dag.
Eerst bij de bakker langs en bij de bank onder een afdak eten we onze pain au chocolat.
We volgen weer of geen weer toch de toeristische route, bij het oversteken van de Rijn wijzen we nog 2 Zwitsers de goede weg, zei waren ook op de fiets maar dan richting Basel.
Het gravelpad naast de Rijn fietst wat zwaarder dan als het droog is , maar zo zie je wel wat. Achteraf blijkt dat er nog een nadeel aan het natte gravel kleeft , nl de fiets wordt ontzettend smerig, dat wordt thuis flink poetsen.
Onderweg een kop koffie met kersentaart, hebben we toch ons portie kersen voor vandaag.
Daarna aan een stuk naar Lauterbourg , we besluiten onderweg om bij aankomst op de camping , toch al vandaag naar huis te rijden inplaats van morgen.
Om 3 uur nemen we een douche en zwaaien de campingvrouw uit, we rijden nog via een winkel voor de laatste souvenirs .
Om half tien zijn we lekker thuis