Ribeauville ,zon en wolken, 22graden, 30km. Gefietst

23 juni 2013 - Ribeauvillé, Frankrijk

Bij het ontbijt kregen we al bezoek van juffrouw Ooievaar , ze hapte smakelijk een stukje brood mee.

Op het eind van de ochtend fietsen we naar Ribeauville , een zeer gezellig stadje, hierna op weg naar Hunawihr , deze weg ging erg pittig omhoog, met 1 pauze onderweg hebben we de berg bedwongen met de fiets. Na een pauzeplaats met een fantastisch uitzicht op het Rijndal,ontmoeten  we hier Duitsers uit het Schwarzwald, ook zij puffen even.
Na Hunawihr opnieuw flink stijgen naar Riquewihr , dit is misschien wel het allermooiste stadje in de Elzas . We genieten van een tarte flambee , na een bezoek aan nu al een kerstwinkel gaat het snel dalend naar Zellenberg. Hier ontmoeten we opnieuw Duitsers , zij hadden in Nederland gefietst en daar altijd de wind voor gehad, maar ze vonden het prachtig.
Na nog een zeer fraai stuk door de wijnvelden komen we terug in Ribeauville , hier pakken we op het terras een Riesling en een biertje uit de Elzas.
Bij het avondeten kregen we opnieuw gezelschap van juffrouw Ooievaar .