Kehl - Breisach am Rhein, zon en wolken 26 graden, 80 km gefietst

15 juni 2013 - Breisach am Rhein, Duitsland

We nemen afscheid van onze buurtjes uit Enschede, gisteravond hebben we onder het genot van een wijntje de route bekeken en we hebben een fietskaart van hun gekregen.

We nomen de route door Frankrijk want aan de Duitse kant is nog een stuk niet te fietsen ivm veel blubber. Na even zoeken in Straatsburg vinden we Canal du Rhône au Rhin, deze volgen we bijna 50 km, het verveelde niets. Bij een sluis drinken we koffie en smeren ons goed in want de zon brand goed.

In Marckolsheim vragen we het VVV naar de dichtstbijzijnde camping, deze is in Breisach an Rhein, nog 20 km te gaan. We worden beloond met een mooie camping en uitzicht op de kathedraal, morgen gaan we deze bezoeken en ook Neuf -Brisach. www.campings.village-center.fr/alsace/camping-l-ile-du-rhin.php

Marja gaat gelijk zwemmen , Bert zet de tent al vast op.

Omdat de wijn in de campingwinkel schreeuwend duur is fietsen we nog even naar de Edeka in Duitsland, zo smaakt en drinkt het beter.

Na het avondeten genieten we van een echte zomeravond