Huningue - Sausheim te heet 41 graden , 50 km gefietst

19 juni 2013 - Sausheim, Frankrijk

Nog een keer een Banette gegeten, wat heerlijk begin van de dag. We gaan vandaag richting Mulhouse , een kleine 40 km fietsen, eerst langs Canal du Huningue en daarna door het bos. Om half twaalf genieten we van een koffiestop bij Pont du Bouc, er is zelfs een waterpomp aanwezig, heerlijk fris water. Bij de brug hebben ze in de tweede wereldoorlog gevochten, een gedenksteen en een tank zijn er als herinnering.

We komen op tijd op de camping in Sausheim, een kleine camping. We worden naar een veld verwezen met hoog gras en ver van het toiletgebouw, we maken (mis)bruik van Bert zijn handicap en mogen daarom achter het toiletgebouw in de schaduw en op een gemaaid grasveldje staan. De wifi is traag maar gratis. Bij een Grand Frais supermarkt kopen we onze dagelijkse boodschappen , het is er lekker koel. Morgen gaan we echt de elzas in en gelukkig wordt het dan wat koeler. Het blijkt de warmste dag tot nu toe geweest te zijn in de Elzas , nl 41 graden, hier is een mens niet voor gemaakt.

Jacqueline heeft gebeld , heel Lourdes is opnieuw ondergelopen, we zien via internet de beelden en zijn onder de indruk.